Skip to Main Content »

Welkom bij Academia Press

Winkelwagen is leeg

Media en ethiek

Beschikbaarheid: In voorraad

€ 22,50

Details

Auteur: Dirk Verhofstadt

Media-ethiek is een vorm van toegepaste ethiek waarbij de gebeurtenissen en probleemsituaties die zich voordoen in de media geanalyseerd en beoordeeld worden aan de hand van morele basisprincipes.

In dit boek gaat het dus niet over meta-ethiek (waar komen ethische principes vandaan?) of descriptieve ethiek (waarom handelen mensen op moreel vlak op deze of gene manier?), maar over de manier waarop de media al dan niet ethisch correct handelen. Onder media verstaat de auteur alle middelen tot communicatie als dragers van informatie, zowel gedrukte media (kranten, tijdschriften, boeken, pamfletten, fotografie, enz.), gesproken media (radio, televisie, film, enz.) als nieuwe media (internet,
interactieve telefonie, sociale netwerksites, enz.) en hybride media (combinaties van de gedrukte, gesproken en nieuwe media). Dit handboek is gericht op de houding van personen die dergelijke media gebruiken, niet op de media als zodanig.


DIRK VERHOFSTADT is docent Media en ethiek aan de vakgroep Communicatiewetenschappen van de Universiteit Gent.

Aanvullende Informatie

Ondertitel Nee
Auteur/Red. Nee
ISBN 9789038226675
NUR 813 - Journalistiek
Pagina's 336
Editie Nee
Jaar 2017